RASK LEVERING
PRISMATCH
Til kassen
Totalt: 0,-
Meny

Logg inn

Handlekurv / 0 produkter

Handlekurven er tom

Usikker på hvor du skal starte?
Se våre nyheter

Vi anbefaler

Til kassen
Totalt 0,-
RASK LEVERING | PRISMATCH | 30 DAGER ÅPENT KJØP & GRATIS BYTTE*

OFTE STILTE SPØRSMÅL

Her finner du svar på ofte stilte spørsmål angående forsendelse, retur og reklamasjon. Finner du ikke svar på det du lurer på? Ikke nøl med å ta kontakt!


MIN BESTILLING

Har min ordre gått igjennom?

Du får en ordrebekreftelse på e-post så fort kjøpet ditt har blitt godkjent.

Er min bestilling sendt?

Så fort bestillingen din er behandlet, sender vi en kvittering på e-post som bekrefter at varene er på vei.

Hvor er bestillingen min?

Kvitteringen vi sender deg inneholder et sporingsnummer, slik at du kan følge med på pakken din underveis. Pakken din havner på ditt valgte hente eller utleveringssted og du vil motta melding/bli ringt på telefon og/eller e-post når den er klar til henting eller utkjøring. 

Kan jeg endre min bestilling?

Vi kan endre eller fjerne varer fra din orde om den ikke har rukket og blitt behandlet av vårt lager.

Jeg har glemt passordet mitt?

Klikk på «Logg inn» og så «Glemt passord». Fyll ut e-posten du har registrert deg med på Sportslivet, så sender vi deg en lenke som du følger for å endre passord.

Kan jeg reservere et produkt?

Nei, man kan ikke reservere et produkt. Du må gjennomføre kjøpet for å være sikker.

Vi tar følgende forbehold

- Varen kan være utsolgt.

- Farger kan avvike fra virkeligheten.

- Skrivefeil.

- Avvik kan forekomme, da lageret vårt reguleres elektronisk.

 


FRAKT OG LEVERING

Leveringsmetoder

Vi tilbyr levering kun i Norge.

Pakke til hentested - Posten

Når du handler hos oss får du tilsendt bestillingen din raskt og effektivt. Pakker sendes med sporing og du mottar SMS og/ eller mail/blir ringt når sendingen er ankommet postkontoret/levert på dør, eller klar for utkjøring. 

Leveringstid

Leveringen tar normalt mellom 1-4 arbeidsdager etter at pakken er sendt fra oss. Vi gjør det vi kan for å sende alle pakker hver dag.  I perioder med stor pågang kan leveringstiden være noe lengre. Om du ikke har mottatt pakken din i løpet av 12 dager er du som kunde selv ansvarlig for å kontakte oss. Etter en måned anses varen som levert.

Hvis du ikke henter pakken din på postkontoret og bestillingen returneres til oss vil du belastes med et håndteringsgebyr på kr. 300,-, samt returkostnad for frakt. 


Du er selv ansvarlig for å oppgi riktig e-post og telefonnummer ved bestilling.
 

Jeg savner ordrebekreftelse

Hvis du ikke har mottat ordrebekreftelse på mail innen kort tid etter du har bekreftet din bestilling, kan det ha oppstått en feil med ditt kjøp, og vi ber deg ta kontakt med kundeservice. Vær oppmerksom på at mail kan havne i spam-filteret, det kan dermed være lurt å sjekke søppelposten.

Hva koster frakt?

Vi har fast frakt kr. 39,- for pakke i postkassen, 89,- for pakke til hentested og fra 249,- for større pakker. 

RETUR OG REKLAMASJON

Retur og angrerett

Sportslivet tilbyr 30 dager åpent kjøp etter at du har mottatt bestillingen din, noe som betyr at du kan levere tilbake varen(e) og få pengene tilbake opptil 30 dager etter leveringstidspunktet. Angreretten gjelder selv om varene er på salg. Vedlagt alle bestillinger følger angrerettskjema, som må benyttes. Ved retur må varen være ubrukt, merkelappene må være på og varen må sendes i retur i sin originale emballasje. 

Kunden dekker selv porto hvis varen skal returneres. For billgst mulig retur anbefaler vi at kunden benytter vår returløsning (se menypunkt "bytte og retur" øverst på hjemmesiden)

Angreretten og åpent kjøp gjelder ikke for varer som går ut på dato som f.eks.turmat. Ski hvor det er montert binding etter kundens ønske der binding ikke kan løsnes i ettertid (f.eks.rottefella move) kan ikke byttes eller returneres, da de ikke lenger ansees og være i original stand. Andre typer bindinger som rossignol og rottefella med glidende påmontering kan benytte 30 dagers åpent kjøp. 

NB! Enkelte av våre varer åpner opp for spesialtilpasninger. Dette innebærer i flere tilfeller tilpasning av motor. Dette er å regne som en tjeneste, og faller dermed ikke under ordinær angrerett. Delsummen som er betalt for en slik tjeneste vil bli trukket av ved tilbakebetaling av kjøpssummen. 

Bytte

Dersom du ønsker å bytte en vare kjøpt hos oss fyller du ut bytte og returskjema og returnerer varen til oss. Ved bytte til en ulik vare ber vi deg legge inn ny bestilling på nettbutikken og vi vil refundere pengene for produktet du returnerer til oss.

Du er ansvarlig for pakken kommer tilbake til oss når du returnerer varer. Med dette betyr det at du er ansvarlig for pakkens innhold frem til vi mottar returen din. Dermed anbefaler vi å sende med sporing slik at du er forsikret.

Kan jeg bytte til en annen vare?

Hvis du ønsker å bytte til en annen vare returnerer du bestillingen tilbake til oss sammen med vedlagt angrerettskjema og får pengene tilbake. Legg så inn en ny bestilling i nettbutikken på varene du ønsker. Det er gratis bytte for mindre pakker. 

Kan jeg bytte størrelse?

Ja, det er ingen problem å bytte størrelse så lenge vi har igjen på lager. Legg inn en ny bestilling på ønsket størrelse og send den andre i retur sammen med angrerettskjemaet. Det er gratis bytte for mindre pakker. 

Koster det noe å gjøre en retur?

Ved retur dekker kjøper portokostnadene knyttet til tilbakesending, så lenge det ikke er en feil med plagget du har fått tilsendt. Pakken er kjøperens ansvar frem til den har kommet frem til oss. Vi anbefaler å sende med sporing for egen sikkerhet.

Kan jeg returnere en salgsvare?

Ja, angreretten gjelder uavhengig om det er en salgsvare eller ikke.

Har dere mottatt min retur?

Du mottar en bekreftelse på e-post med det samme vi har behandlet din retur. Vi gjør oppmerksom på at det kan ta opptil 14 dager for oss å motta og behandle en retur.

Når får jeg tilbakebetalingen min?

Du får alltid en bekreftelse fra oss på at din retur er behandlet innen 14 dager etter at varen har blitt returnert. Hvis du hever hele kjøpet, vil du få tilbakebetalt varens verdi innen 1-2 virkedager.

Ved kortbetaling vil pengene overføres til betalingskortet du benyttet når du la inn bestillingen. Transaksjonen skjer gjennom Klarna, og du kan forvente at det tar mellom 1-2 virkedager før pengene er tilbake på ditt betalingskort.

Dersom du har benyttet faktura og leverer tilbake hele, eller deler av din ordre oppdaterer vi fakturaen din med det samme vi mottar din retur. Etter returen er registrert vil du kunne se oppdateringen gjennom din side på Klarna etter 1-2 virkedager.

Jeg har returnert mine varer. Hva skal jeg betale?

Når din retur er registrert hos oss, skal du selvfølgelig ikke betale for varene du har returnert. Du må kun betale de varene du har beholdt. 

Varer som sendes i retur som postoppkrav vil ikke blitt hentet. Hvis du vil bruke angrefristen kan du ikke ta produktet i bruk. Varen må returneres i original emballasje. Angrerett og hvilke kriterier som gjelder på finner du på Forbrukerportalen. 

Reklamasjon

Hvis det er en feil med varen har du reklamasjonsrett i 2 eller 5 år fra du mottok varen. Dette forutsetter at du gir oss beskjed innen rimelig tid og at du fremlegger kvittering og/ eller ordrenummer på at varen er kjøpt hos oss. Reklamasjonsretten bortfaller dersom produktet er unormalt mye brukt eller vedlikeholdt feil.

Produktet du valgte er lagt i handlekurven